Digital Prideparad!

En Pridefestival är inte komplett utan en Prideparad, så självklart fixar vi även en digital parad!

Alla som vill delta SKICKAR ETT FOTO TILL OSS och så sammanställer vi dem till ett bildspel samt lägger upp dem i ett fotoalbum. Det kan vara en bild på dig själv, din regnbågsfamilj, kompisgänget, kollegorna eller ett plakat/en banderoll.

TÄVLING!
Genom att skicka in ett foto kan du vinna ett Västerås City-presentkort och andra fina priser (specificeras nedan). Tävlingskategorierna är:
– Mest kreativa utstyrsel
– Mest kreativa bild
– Slagkraftigast budskap
– Stoltast Regnbågsfamilj
Det går bara att vinna i en kategori. Vinnarna utses av styrelsen för Västerås Pride och annonseras på Västerås Prides Facebooksida, Instragramkonto och hemsida en vecka efter Pridefestivalen.

Skicka din bild till: kontakt@vasteraspride.se alternativt i ett meddelande till Västerås Prides Facebook eller Instagram. KOM IHÅG ATT ANGE NAMN OCH KONTAKTUPPGIFTER OM DU VILL VARA MED I TÄVLINGEN!

DEADLINE för att skicka in fotot är lördag 15/8 kl 14:00. Men vänta inte – skicka din bild redan idag!

Priser:
– Mest kreativa utstyrsel vinner ett Västerås City-presentkort och en Västerås Pride-tygkasse.
– Mest kreativa bild vinner ett Västerås City-presentkort, ett regnbågsparaply och ett Västerås Pride-nyckelband.
– Slagkraftigast budskap vinner ett Västerås City-presentkort och två vuxenböcker från Tallbergs förlag.
– Stoltast Regnbågsfamilj vinner ett Västerås City-presentkort och tre barnböcker från Tallbergs förlag.

Priserna överlämnas i Västerås enligt överenskommelse.

Digital Pridefestival

Självklart kan inte Västerås vara helt utan Pridefestival, så nu när vi inte kan samlas fysiskt får vi samlas på nätet istället.
Västerås Pridefestival blir digital och kommer gå av stapeln hela vecka 33, alltså 10 – 16 augusti!
Mer information kommer löpande, så håll utkik här på hemsidan eller i våra sociala kanaler.

Pridefestivalen 2020

Vi förstår att ni är många som undrar hur det blir med årets Pridefestival och tyvärr måste vi meddela att det under rådande omständigheter inte är möjligt att genomföra festivalen i juni som planerat.
Vi tittar på olika möjligheter att flytta fram festivalen eller om vi kan genomföra den på något annat vis, t ex digitalt, och återkommer så fort vi vet mer.
Var rädda om er och varandra!

Årsmöte 2020

Datum: 200329
Tid: 14:00 – 16:00
Plats: Culturen, Sintervägen 6.

Alla är välkomna till mötet. Medlemmar har rösträtt och motionsrätt. För att ha rösträtt på årsmötet ska medlemskap vara löst minst tre veckor innan. Motioner ska vara styrelsen tillhanda en månad innan årsmötet.

OBS! Tänk på att det är nytt år och dags att betala ny medlemsavgift ifall du inte redan har gjort det! Klicka på “Bli medlem” här på hemsidan och följ instruktionerna.

Om du är intresserad av att vara med i styrelsen, arbetsgrupp eller på annat sätt engagera dig i årets pridefestival – skicka ett mejl till kontakt@vasteraspride.se och berätta om dig själv, vad du gjort tidigare, vad du vill göra för Västerås Pride och varför du vill engagera dig.

Dagordning:

1. Årsmötets öppnande
2. Fastställande av röstlängd
3. Frågan om årsmötets stadgeenliga utlysande
4. Val av mötesordförande
5. Val av mötessekreterare
6. Val av två justerare tillika rösträknare att jämte ordföranden justera protokollet
7. Adjungeringar
8. Anmälan av övriga frågor
9. Styrelsens verksamhetsberättelse och ekonomiska berättelse
10. Revisorernas berättelse
11. Fastställande av årsredovisningar
12. Beslut om resultatdisposition
13. Beslut om ansvarsfrihet för föregående verksamhetsårs förvaltning
14. Presentation av verksamhetsriktlinjer, verksamhetsplan och budget
15. Motioner
16. Propositioner
17. Fastställande av medlemsavgift
18. Val
Val av ordförande på 1 år
Val av kassör på 2 år
Val av ledamöter på två år
Val av revisorer samt en revisorssuppleant
Val av valberedning bestående av minst två ledamöter, varav en sammankallande, intill nästa årsmöte
19. Övriga frågor
20. Årsmötets avslutande

Varmt välkomna!

Facebook-evenemanget finns här.

TACK!

Tack till alla er som bidragit till eller deltagit i årets pride på något sätt! 
Tack till våra fantastiska volontärer, alla artister och andra som hållit i programpunkter, alla utställare, sponsorer, medlemmar och besökare!

En vecka har gått och vi jobbar vidare. Det är mycket jobb kvar för årets pride och snart dags att börja förbereda nästa. Om du skulle vilja engagera dig eller hjälpa till på något sätt – tveka inte att höra av dig!